Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

vrijdag 27 maart 2015

landal 't Loo

Afgelopen weekend zijn we met de familie een weekend naar Landal 't Loo geweest. Ik had al de ervaring met Landal parken dat er veel vogels zitten. Dat bleek nu ook weer het geval. Zaterdagochtend vroeg naar buiten en daar werd ik een soort van overvallen door zingende boomklevers, boomkruipers, grote bonte, mezen, merels, zanglijster en groenling. Een prachtig concert. Onderstaande foto van de boomklever is qua foto niet zo bijzonder maar drukt wel precies uit hoe het was. Uit volle overgave de nieuwe dag (en je territorium) bezingen...


Ik had wat zonnebloempitten meegenomen en tijdens ons ontbijt kwamen de vogels vlak naast ons raam ook aanschuiven aan de ontbijttafel.
De pimpel wacht netjes op zijn beurt.

Op creatieve wijze een vetbolletje opgehangen :-)   Het smaakt er niet minder om.


Een gemuteerde pimpel? Pimpelduck? of toch gewoon een heel groot zaadje voor een heel klein snaveltje?


Op zondagochtend vroeg naar de Randmeren. Onderweg kwam ik langs een roekenkolonie.


Daarna door naar de Randmeren waar ik vorig jaar prachtige flamingo's zag met de zon op hun rug.
Stiekem hoopte ik daar nu ook weer op. De flamingo's lieten zich niet zien. Daarentegen werd ik bij aankomst direct verrast door een zeearend die achtervolgt door meeuwen over het water aan kwam vliegen. Errug gaaf! Geen tijd genomen om een foto te nemen maar daardoor wel extra kunnen genieten van het moment.
De kieviten buitelden vlak voor mijn neus door de lucht.



's Middags bij de Dellen een bos- en heidewandeling gemaakt. Het was wisselvallig weer met zon en regen en dreigende luchten.


Bij een schaapskooi op de heide zat een kolonie huismussen. de huismus en ik hebben nog niet zoveel met elkaar... Ondanks dat het de meest voorkomende vogel van Nederland is, treffen we elkaar weinig. Ook onze tuin doen ze slechts sporadisch aan. Hier heb ik voor het eerst een mannetje aardig op de foto kunnen zetten.


Zondag zijn we naar Park de Hoge Veluwe gegaan. Op de witte fietsen door het gebied getoerd. Al snel een klapekster in beeld, maar niet op de foto. Een stuk verderop in het bos een groepje hindes gezien.


Op een zandvlakte kwinkeleerden de veldleeuweriken het hoogste lied. Deze mooie jongen kwam vlak naast ons even z'n mooie koppie laten zien :-)



Eind van de middag in een vennetje hoorde ik het geroep/gebalts van Dodaarzen. In deze tijd van het jaar zijn ze op hun mooist!

Een flinke dot op hun aars...   dod...aars

Als afsluiting, gefotografeerd op speciaal verzoek van mijn lieve meisie.
Een lekker kontje:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten