Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

zaterdag 9 mei 2015

Denemarken

Afgelopen week hebben we als gezin kennis gemaakt met Denemarken. Een rustig en glooiend land met prachtige luchten, vele vennen en meren en afwisseling tussen bos en landbouw.

Rondom ons huisje was het een drukte van belang met ringmussen en boerenzwaluwen.



Vlak achter het park liep je zo de natuur in.


Hele stroken met bosanemonen versierden het bos.

Twee opvallende verschijningen in Denemarken waren de geelgors en bonte kraai. Beiden heb ik vele malen gezien en gehoord.
 

Naast de bonte kraai heb ik nog twee nieuwe soorten aan mijn levenslijstje toe kunnen voegen. De meest gave kennismaking was met de zwarte specht. Ik zat al een tijdje in het gezelschap van onderstaand winterkoninkje toen hij plots aan kwam vliegen en circa 7 meter verder in een boom ging zitten. Wat een groot beest! Niet te vergelijken met een grote bonte. Vooral zijn grote oog en snavel vielen mij op. Toen hij na een tiental seconden toch maar weer besloot te vertrekken viel ook zijn zwiepende vleugelslag op. Een toffe imponerende ervaring!
Op de terugweg op de snelweg ook voor het eerst de zwarte wouw gezien. Helaas was stoppen geen optie :-(

Dit nieuwsgierige eekhoorntje was geïnteresseerd in een bezette spreeuwenkast. Na een scheldkanonade van mevrouw spreeuw zocht hij het maar weer wat hoger op.

Dit matkopje kwam ook nog even buurten.
 Hier zie je mooi zijn dikke stierenek.

Denemarken was ook het land van de meest prachtige en gevarieerde luchten. Met deze zonsondergang sluit ik af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten