Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

zondag 8 februari 2015

jacobsladders

Vandaag samen met PP en Albert de natuur in. Een droge winterochtend met veel wolken en de zon die haar best deed om er door heen te breken. Vrijwel de hele ochtend hebben we kunnen genieten van dit schouwspel. Albert wist er een mooie naam voor... Jacobsladders. Zou het toeval zijn dat op drie van de vier foto's een kerk onder aan de ladder staat?




Vandaag was ook de kennismaking met een nieuwe vogel voor mij. De kramsvogel. Een overwinteraar die ik tot op heden nog niet eerder had gezien.



Op de heenweg richting Groene Jonker een aantal kleine, wilde en knobbelzwanen bewonderd in de polder
Deze wilde zwanen hebben een heel opvallende mooie snavel.

In de Groene Jonker kwam de zon even door en ik kon het niet laten gelijk weer wat foto's van het riet te maken.

Na deze rietkraag kon ik van nabij kennismaken met twee rustige knobbelzwanen.

kwetsbaar en licht melancholisch...

Hier kijkt ze rustig door mij heen...
om stil van te worden

een stukje verder op mooie kleine wintertalingen.




Op de terugweg zijn we nog langs de vuilstort van Alphen gereden. Er was de vorige dag een kleine burgemeester gezien. We hebben hem niet gezien. Maar wel vijf ooievaars die samen met vele zilvermeeuwen, stormmeeuwen, kokmeeuwen en kauwen op en rond de vuilstort bivakkeerden.




Als laatste zijn we nog even bij 't Weegje langsgereden voor Ransuilen. Als je goed kijkt kun je er drie op de foto ontdekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten