Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

maandag 23 februari 2015

Amsterdamse Waterleidingsduinen

Afgelopen weekend samen met Yvonne naar Haarlem geweest en zondagochtend een uitgebreide wandeling door de Amsterdamse Waterleidingsduinen gemaakt. Een gevarieerd gebied met plassen, sloten, vennen, duin en bos. 

Je kunt merken dat de damherten gewend zijn aan mensen. Ze lieten zich makkelijk fotograferen. We hebben er in totaal denk ik wel zo'n 60 gezien, verspreid over verschillende groepen in het gebied.

Op een open stuk met alleen struiken, zag ik een klapekster boven in de top van een struik. Inderdaad een ideale biotoop voor dit mooie vogeltje. Het was pas de tweede keer dat ik hem zag. De eerste keer bij de Oostvaardersplassen maar dit keer mooier in beeld.
 Op onderstaande foto zie je mooi z'n venijnige snavel met haakje aan het eind.

Halverwege het gebied een vos gezien. Ook hij was niet schuw en liet zich makkelijk vereeuwigen.
Kijk mij mooi zijn met m'n rood/bruine vacht.

Een echte Reintje Vos die sluw uit z'n ogen kijkt...


 Ik kon het niet laten om wederom het riet te fotograferen. Met tegenlicht, maar je ziet wel mooi de glinstering in het water.


De knobbelzwaan blijft een dankbaar foto object. Weinig schuw, groot, rustig en natuurlijk vooral een prachtig beest! Al foeragerend op de bodem kwam hij telkens even naar boven met z'n kop.

Hier zie je goed hoe nat hij is. Je kunt trouwens zo door het gaatje in z'n snavel kijken.

Ik vond dit een grappig beeld. Een nieuwsgierig echtpaar.

Als laatste nog een vrouwtje brilduiker gezien. Een mooie wintergast!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten