Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

zaterdag 30 januari 2016

Zoekplaatjes

Twee weken geleden ben ik 's morgens vroeg op zoek gegaan naar.... molshopen?

Op afstand vond ik ze er nogal op lijken. Pas toen ik m'n scope er op zette kwamen ze beter in beeld.
Een groep van acht patrijzen. Een soort die ik al een paar jaar op m'n verlanglijstje had. Echt leuk om ze nu helemaal zelf, en dus ook voor het eerst, gevonden te hebben.


Mooi met het vroege ochtendzonnetje.

En hier nog wat dichterbij.


Vervolgens ben ik doorgereden naar het oude land van Strijen waar duizenden ganzen overwinteren, op zoek naar de dwerggans. Tot twee keer toe kwam er heel imposant een grote groep brandganzen overvliegen. 

De dwerggans heb ik niet gevonden. In onderstaand plaatje valt wel een 'vreemde eend in de bijt' te vinden. Het is weliswaar geen eend maar een duidelijk andere verschijning. Klik op de foto voor een vergroting. Heb je hem gevonden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten