Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

donderdag 11 juni 2015

Twaalfmorgen

Afgelopen maand ben ik een paar keer 's avonds een uurtje op de fiets via de Goudse Hout naar de Twaalfmorgen gegaan. Elke keer was er wel een bijzondere ontmoeting.

Zo zag ik een keer deze joekel van een karper die langs de ondiepe kant van de sloot eitjes aan het afzetten was.

Aan het begin van de Twaalfmorgen viel het mij op dat een visdiefje een vast patroon had van jagen boven een paar slootjes. Hierdoor kon ik mooi wachten om hem vast te leggen. Ik vind het een heel mooie vogel en leuk om te zien hoe hij vol overgave het water induikt om een visje te pakken.


Onderstaande foto deed mij denken aan een engel. Voor de vis een engel des doods...
Ik heb de foto opgestuurd naar de site van vroege vogels. Dit leverde een plekje op in de galerij van favorieten van de redactie :-)


De V van Visdief...


Aan het eind van de Twaalfmorgen word je deze maanden begroet door de grutto's en tureluurs. Maar ook de boerenzwaluwen hebben hier een plek gevonden om te nestelen in de laatste boerderijen. Deze boerenzwaluw liet zich mooi bewonderen op een boerenhek.

Dit paartje slobeenden broedden daar ook ergens aan de rand van een poldersloot.
Met hun indrukwekkende snavels blazen ze deze blog nu uit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten