Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

zondag 7 juni 2015

nieuwe wereld


Vandaag voor het eerst met een macrolens foto's genomen en er gaat een nieuwe wereld open! Zo wordt deze dambordvlieg op het tuinpad opeens heel spannend. Met die grote facetogen, sprieten, haren en grote poten doet hij een beetje denken aan een buitenaards wezen. 

Het was niet de meest makkelijke dag om voor het eerst details te fotograferen omdat het nogal waaide en daardoor bloemen, insecten e.d. constant in beweging waren. Neemt niet weg dat het leuk was om te doen en er in een paar vierkante meter opeens veel meer te zien valt. Sinds het vogelen loop ik al langzamer door de natuur, nu val ik helemaal stil :-)

Wie Langzaam gaat, ziet het meeste van het landschap (gezegde uit Engeland)

Het is net Maja de bij die aan komt vliegen. Ik vind het een apart gezicht. Je ziet ook goed z'n slurfje hangen waarmee hij de nectar opzuigt.

Nog even een half uurtje de Goudse Hout in geweest in de hoop op libellen en vlinders. Dat lukte niet, ik denk vanwege de wind. Er zaten echter wel jonge vogeltjes in de struiken. Volgens mij zijn het juveniele fitissen. Met een beetje geluk heb ik ze twee keer mooi kunnen kieken :-)

Ik kijk naar jou, jij kijkt naar mij. Wat zie jij?

Als laatste nog even terug naar de aarde met deze mooie veldhommels. In een groot veld vol met bloeiende distels vlogen ze onverstoorbaar en rustig van bloem naar bloem. 
En soms moet je er als hommel wel wat moeite voor doen.
He, ik kan er haast niet bij... ff rekken

Oh, wat hou ik van deze bloem...

en met deze dikke hug sluit ik af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten