Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

woensdag 2 september 2015

stilte

Stilte en rust zijn de laatste jaren belangrijke woorden en waarden voor mij. Ze houden me bezig, ik zoek ze op, in mijzelf, en m'n omgeving.
In de omgeving stilte opzoeken gaat me wat makkelijker af. Een mooie zonsondergang bij de Twaalfmorgen of bijvoorbeeld langs het strand. De stilte in mijzelf is een ander verhaal...
Misschien daarom wel des te fijner om die rust (en natuurschoon) in de omgeving zo te mogen ervaren.



Min de stilte in uw wezen; 
Min de stilte die bezielt;
Zij die alle stilte vrezen;
Hebben nooit een hart gelezen;
Hebben nooit geknield.

vlaamse dichter Guido Gezelle.

Pas geleden kreeg ik van mijn lieve vriend AdPJ het boekje met de titel 'stilte' van Thick Nhat Hanh. Hierin schrijft hij over stilte en de kunst van het luisteren in een wereld van lawaai. Een mooi boekje dat mij helpt wat beter de stilte in mijzelf te zoeken. Onderstaand tekstje komt uit dit boekje.

Stilte is essentieel.
We hebben stilte nodig,
net zoals we lucht nodig hebben
en een plant licht nodig heeft.
Met een geest propvol woorden
en gedachten,
is er geen ruimte voor onszelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten