Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

vrijdag 25 september 2015

ijsvogel

Oh yes, oh yes. wat gaaf!
Vanmiddag uitgebreid kennis mogen maken met de ijsvogel :-)
Het is een goed ijsvogeljaar vanwege de laatste twee zachte winters en ik had er dit jaar dan ook al meerdere keren één gezien. Tot op heden echter nog nooit kunnen fotograferen. Maar vandaag was dan zover.
Eind van de middag even een uurtje naar de heemtuin in de Goudse Hout. En volgens mij krijg ik er al een beetje gevoel voor want vlak voordat ik hem zag kreeg ik al het gevoel dat ik hem zou gaan zien...

De eerste keer dat ik hem zag ging hij op circa 15 meter afstand in een boom zitten en bleef daar rustig een paar minuten zitten. Voor mij alle tijd om hem op het gemak te bekijken. Even later heel rustig de tele (helaas nog steeds 200mm leenlens) op het fototoestel geplaatst om foto's te nemen.

Het was een gave ervaring! Ik voelde respect, een soort eerbied, nieuwsgierigheid, bewondering. en was echt te gast in zijn gebied. Alles bij elkaar heb ik ongeveer drie kwartier van hem kunnen genieten. Soms was ik hem even kwijt maar vervolgens had ik hem snel weer in beeld.

Ook even een kort filmpje gemaakt.

Nadat hij een visje verschalkt had, vloog hij een rondje en ging (met tegenlicht) in een omgevallen boom boven het water zitten.

Nadat ik afscheid genomen had, kwam hij mij nog twee keer extra groeten aan de andere kant van de Heemtuin. Daar dus ook nog maar even een foto van genomen.
Dag mooie lieve ijsvogel. bedankt voor de mooie kennismaking. Hopelijk weer tot snel.
met een hartelijke vogelgroet van die man met verrekijker, Sander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten