Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

maandag 27 april 2015

Turkije

Tijdens de studiereis naar Turkije afgelopen week heb ik ook van de natuur en vogels kunnen genieten. Vlak naast mijn kamer nestelden in een rotswand zowel de huismus als de gierzwaluw. Twee uitersten. De gierzwaluw als reiziger en globetrotter en de huismus als koloniebroeder en standvogel. Onderstaande foto heb ik gebruikt bij een fotoproject over het dorp Mustapafasa. Het dorp kent een bijzondere geschiedenis waarbij in 1923 honderden inwoners verplicht moesten vertrekken en tegelijkertijd honderden bewoners uit een dorp in Griekenland hier moesten gaan wonen. Reizen, thuiskomen, eenzaamheid, verbondenheid.
De titel van de foto komt van de hoteleigenaresse:

Hayatim Gorenti – mijn leven is zeker gesteld.



Tijdens een ochtendwandeling door een vallei vlak buiten het dorp op 1 dag twee nieuwe soorten gezien :-) Dit mannetje grauwe klauwier en even verder op de hop.



Een aantal dagen later op excursie in 'de rode vallei' op grote afstand nog een paartje hoppen gezien.

In deze vallei zaten ook veel ringmussen en ik vermoed op de tweede foto een kleine kortteenleeuwerik. But i'm not for sure...

Deze vrouwtjes spreeuw zong het hoogste lied.

Verschillende malen van tapuiten kunnen genieten. Ik vind het prachtige vogels!

Een voor mij onbekende dagvlinder. Hij lijkt in de verte een beetje op de parelmoervlinder. Als PP terug is uit China kan hij mij vast verder helpen met determinatie...

Met deze prachtige zonsondergang op de laatste dag van de reis, komt ook een einde aan deze blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten