Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

vrijdag 3 april 2015

een bewolkt weegje

Ondanks het bewolkte weer bleef het vandaag gelukkig droog. Hoog tijd om na een paar weken weer eens de laarzen aan te trekken en naar buiten te gaan. Het werd een rondje 't Weegje. 
O.a. om voor het eerst dit jaar naar de grutto's te gaan kijken en luisteren. Dat is prima gelukt. Circa 130 grutto's gezien. En regelmatig ging er een groepje de lucht in om al roepend een paar rondjes te vliegen. Hun geroep gaf me een fijn gevoel. Een enthousiast geroep om de lente...

Verder heel veel verschillende soorten gezien en gehoord en gewoon ook lekker even door de modder gebanjerd.

Een leuke combi van twee prachtige soorten. Wie is de mooiste? 
en een paartje kuifeend.

Op de terugweg kwam ik een grote canadees tegen die redelijk dichtbij kwam. 

Als laatste nog een onbekende plant langs de kant van de sloot. In mijn plantengids kan ik hem niet vinden maar ik vind hem wel mooi/apart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten