Grauwe ganzen in vlucht

Grauwe ganzen in vlucht

zondag 14 december 2014

de kwak

Vanochtend zag ik op waarneming dat de kwak gisteren in de Bonrepas was gezien. En ook vandaag nog. Een vogel met een grappige naam en een jaar geleden onderwerp van gesprek tijdens de lunchpauze op het werk met collega Marlies. Hij was toen gezien in de dierentuin en dit leidde tot een leuk gesprekje. Sindsdien hebben we het al een paar keer over de kwak gehad. In de zin van... en heb je hem al :-) ??, anders zie ik hem misschien wel eerder in de dierentuin...
Nou Marlies, niet dus, want vanmiddag ben ik naar de Bonrepas geweest en daar liet hij zich prima bewonderen!


Hij bleef rustig zitten op een takje in de sloot en poetste zijn veren wat. Misschien voor z'n spiegelbeeld?


 Vind je mij niet mooi? Ik ben pas 1 jaar oud, en dit is mijn eerste winterkleed.

En nou wegwezen... vandaag ben ik wel genoeg bekeken en gefotografeerd!


4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. hoi Piet, bedankt voor je berichtje. Hij werkte goed mee en bleef mooi zitten. groet Sander

      Verwijderen
  2. Wow mooie foto's Sander, als je dit ziet hoef je toch echt niet naar het buitenland voor mooie dieren/ vogels etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik kan inderdaad erg genieten van die mooie polders en natuur om ons heen. groet Sander

      Verwijderen